Nisan 30, 2010

İSEO GÖLÜ-GARDA GÖLÜ,EYLÜL 08

Milano Göller Bölgesi Como Gölü,Maggiore Gölü,Garda Gölü,Orta Gölü ve İseo Gölü'nden oluşuyor.Önceki günlerde Como Gölü'ne gitmiş ancak Maggiore Gölü'ne ve Orta Gölü'ne zamanımız kalmamıştı.Bugünkü planımız İseo Gölü ve Garda Gölü'nden sonra Venedik'e ulaşmak.İlk olarak sabah kahvaltısına Lago d'İseo'ya gidiyoruz.Milano'dan uzaklığı 90 km.
İSEO GÖLÜ
Burası çok sakin, adeta emekli yeri gibi.Como'dan sonra bizi kesmese de şirin.Gölde birsürü ördek ve kaz yüzüyor,herkes birbiriyle muhabbette,ortam çok samimi ve sıcak.İçimiz huzurla dolu vaziyette gölden ayrılıp arabamıza dönüyoruz ki o da ne euro 36 otopark cezası.Şu ana kadar Portofino hariç hiçbiryerde otopark bedeli ödemedik ama bu bedel ağır oldu.Arkamızda İseo Gölü'nde yeralan , Avrupa'nın en büyük göl adası Monte Isola'nın manzarasını bırakıp kaldığımız yerden devam ediyoruz.Yine benzinimiz bitti. İseo'dan benzin aldık,pompacı 60 yaşlarında kadın,kredi kartını uzatınca üst katta ki kızına seslendi,kızı kucağında bebeğiyle gelip POS'tan kartı geçirdi.İtalyanları ve İtalya'yı çok seviyoruuuum.
MONTE İSOLA
Rotamız Lago di Garda.Lago di Garda pipo şeklinde.Alt kısmı çok geniş olduğundan gölden çok deniz havasında.Yukarıya doğru yol aldıkça göl manzarası keyifleniyor.Gölün çevresi 143 km ve 80 tünelden geçiyorsun.İtalya'nın en büyük gölü.Gölde tekne turu yaklaşık 3 saat sürüyor.Biz Como'da olduğu gibi karayoluyla gölü gezmeyi tercih ediyoruz.İlk durağımız gölün en turistik noktası olan Sirmione.
SİRMİONE
Rocca Scaligera kalesi'nden Sirmione'ye giriyorsun,araba girişi yasak.Çok kalabalık,turist dolu,oturacak yer yok.Termal bölge olduğundan onlarca otel bulunmakta.Nefis dondurmalarımızı yedik.Hazırız.Tura devam.Sirmione'den sonra şaraplarıyla ünlü Bardolino,Garda Gölü'nün en güzel manzarasına sahip Punta San Vigilio,Torri del Benaco ve Malcesine geliyor.
MALCESİNE
Malcesine'de göl kenarında pizza ve roka salatamızı yiyip ev yapımı şarabımızı içtikten sonra dar sokaklarda gezindik. Burası gölün en güzel yerlerinden biri ayrıca Scaligero Kalesi'ne de ev sahipliği yapıyor. Baldolino şarabı ve Cinque Terre'nin yarı fiyatına meloncello (kavun likörü) aldık.
RİVA DEL GARDA
Sırada gölün sivri ucu Riva Del Garda var.
Heryer başdöndürücü manolya kokuyor.Bisikletçiler,sörfçüler,yelkenciler,dağcılar herkes spor yapıyor.Dağın eteklerine kurulmuş.Garda Gölü, Como gölü gibi insanın soluğunu kesmiyor ama yine de İtalya'nın her bölgesi ayrı cevher.Bizim zamanımız olmadığından Malcesine'den Monte Baldo'ya çıkamadık.Ama eminim ki süper bir manzara eşliğinde yapılan teleferik yolculuğudur.Riva Del Garda'dan yolumuza devam ettik gölün diğer tarafını gezemedik.

Milano Göller bölgesi olmazsa olmazları
  • Como'da konaklayarak Como Gölü,Maggiore Gölü ve Orta Gölü gezilebilir.Como-Maggiore yaklaşık 90 km,Orta-Maggiore yaklaşık 45 km.Orta Gölü'nü bilmem ama Maggiore Gölü'nü göremediğime üzüldüm.
  • İseo Gölü ve Garda Gölü birlikte gezilebilir.Bence İseo'ya uğranmasa da olur ama Garda görülmeli.Bir sonraki durak Verona.Romeo Juliet aşkının şehri.
  • Şişesi Garda Gölü şeklinde olan Bardolino şarapları alın.Şarabı içtik şişesi zeytinyağlık olarak mutfağımı süslüyor.
  • Göl kenarında Malcesine'de şöyle romantik bir yemek yiyin.
Sonuç olarak

Milano-Venedik arasını arabayla gidiyorsanız yolunuz üzerinde yeralan Garda Gölü'nü ve